неделя, 20 септември 2009 г.

Ватата ... the batting

За мен това винаги е била голяма дилема.

Използвала съм какво ли не... дори и нищо - не ви го препоръчвам, губи се ефекта сякаш. Магазинчето, от което си пазарувам предлага само дебела вата, което също не е много удачен вариант, защото става като юрганче и пак ми се струва прекалено много. В момента съм в процес на търсене на нов източник на вата...
Една приятелка ми разказваше как за творенията си използва вълнен плат - шотландска изработка - тънък и топъл... толкова хубаво звучеше, но уви - няма го в България.

Иначе материалите в общи линии са полиестер, памук и вълна. Полиестерът е най-разпространения и достъпен - антибактериален, издържа на много пранета и пази топличко. Потърсете си пресована вата, а не обикновенната, за да можете да разчитате, че няма произведението ви да се скапе след няколко изпирания. Памукът е прекрасен пълнеж (с изключение на момента, че може да стане на топчета) - естествена материя - диша и държи топло през зимата и хладно през лятото. Вълната... си е вълна... най-удивителното приложение, на което бях свидетел скоро беше пеленки за многократна употреба - вълнени гащички, които бяха оплетени по такъв начин, че бяха абсолютно непромокаеми и освен това меки като памук... Това също е естествена дишаща материя. При сравнението на памука и вълната, обаче при мен стои моралния въпрос... Не зная защо, но като чуя памук и все се сещам за дечицата, които експлоатират за производството му, докато вълната... е от много глезени овчици:) Въпреки, че памукът е този, който се води "мечтата на кръпкоманите" аз определено (ако въобще имах някаква възможност за избор) бих си пълнила произведенията с вълнена подплънка.

Като цяло нашият quilting пазар, както може и да се очаква, не е много разработен, но да се надяваме това ще се промени с времето.

Та... обратно на въпроса. За мен освен гореспоменатият вълнен плат и естествените материали, които можете да измислите перфектни са тъничките пресовани вати, защто така произведенията изглеждат както трябва - шевовета на "бродериите" личат без да създават голям обем и в същото време няма да се загуби съвсем с времето.

В ebay има много предложения за вата, които не винаги са скъпи, за тези, които още не са си намерили магазинчето:)

За момента ползвам дебелата вата (около 1см.), но търся нещо по-удачно.

Как се слага вата

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails